woensdag 21 maart 2018

genieten van de kleine dieren

Kijken en genieten van de kleine dieren.
Dit kan ik uren doen als het mooi weer is.
Ik vraag me alleen af of deze kikker ook geniet of dat hij straks toe slaat.


En zo heb ik deze kaart gemaakt:
De Kikker en libellen van de nieuwe plate 136 flora en Fauna (22) heb ik afgedrukt op een stuk DCPpapier met Archival JetBlacken gelijk nog een keer zonder te beïnkten op masker tape. Nu heb ik de afdrukken uitgeknipt net binnen het randje.
De afdrukken drogen met de heattool en daarna maskeren.

Neem een stuk maskertape van 15 cm en scheur deze door midden.
Wel alle twee de kanten bewaren.
plak 4 cm vanaf de bovenkant het masker tape met het kartelrandje naar boven toe.
Spons de lucht met Distress Ink tumbled glass van boven naar beneden toe.
Goed drogen en daarna de andere kant van je masker tape op het gesponsde gedeelte plakken.

Neem een nieuw stuk masker tape van 15 cm en knip daar een golf rand in. Ook hier de andere kant van bewaren.
Deze heb ik een beetje schuin op de kaart geplakt voor de grasrand.
De grasrand heb ik gesponsd met Distress Ink Mowed lawn van beneden naar boven toe.
Goed drogen en daarna de andere kant van je masker tape op het gesponsde gedeelte plakken.

Voor het water heb ik het onderste gedeelte licht gesponsd met Distress Ink Tumbled glass.
nu was Distress Ink Salty Ocean op je craftsheet doen en daar je brayer doorheen rollen.
Nu verkreukel je het A4 kladblaadje en daar ge je met je brayer overheen.
Nu staan de kreukels van het papier op je brayer en kan je in 1 beweging over je kaart rollen.
Ga niet heen en weer want dan haal je het effect van de kreukels weg.

Nu alle masken van het landschap verwijderen.
Met de gras stempel van plate 113 diverse(14) heb ik meerdere gras polletjes gestempeld met Distress Ink Mowed lawn. Wel heb ik steeds een afgescheurd stukje tissue er onder gelegd om zo losse sprietjes te zien.

De tak van de kikker heb ik door getekend en ingekleurd met Distress Ink Gathered twigs en een waterpenseel.

De libellen heb ik gekleurd met Mermaid Lagoon en de vleugels heel waterig. Ook heb ik over de vleugels nog wat Daler Rowney Blue shimmer gedaan voor een mooi glans effect.
Bij de onderste libelle met een witte gel pen wat water circels getekend.

Voor het kleuren van de kikker heb ik Dakler Rowney genesis green en  indian yellow gebruikt en voor het Blauwe de DistressInk Mermaid lagoon.

Dit alles heel goed drogen met de heattool en er een anti statischbag er overheen halen.
De Bamboe beinkten met VersaMark en afdrukken op je kaart en bestrooien met zwarte embossingspoeder en verhitten met de heattool.
De open stukjes bamboe heb ik nog gekleurd met DistressInk Gathered Twigs.
Als je je kaart niet goed droog blijven er veel kleine losse korreltjes op je kaart zitten.
En dit zou zonde zijn.

Nu de kaart klaar is heb ik deze gemat op fel oranje en op een blauwe kaart. Elk met een rand van 1,6 mm rondom voordat ik het op een groene kaart heb geplakt.


Ook heb ik van deze kaart weer een ATC gemaakt.
Deze kunnen geruild worden op het AS.
Kom je langs de kraam om te ruilen?



Bedankt voor het lezen van dit blog.
En veel plezier bij het maken van de kaart.

Groetjes Lizenka



De gebruikte materialen zijn:
Plate 136 Flora en fauna (22)
Plate 113 diverse (14)
DCPpapier 14 x 10,5 cm
Archival JetBlack
Distress Ink Tumbled glass- Mowed lawn- Salty ocean- Gathered twigs
Daler rowney Shimmer blue- genesis green- indian yellow
Klad blaadje A4
Brayer
Versamark
Zwarte embossingspoeder
Maskertape
Heattool
Witte gel pen
Micron pen/ zwarte pen
Waterpenseel

1 opmerking:

  1. Mooooie kaart Lizenka!
    En een fijne beschrijving, duidelijk, dank je wel voor je leuke idee!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam