zaterdag 3 maart 2018

brrrrrrr Koud he!



Het zou lente moeten wezen maar het ijs ligt op de sloten en er word volop geschaatst.
Daarom heb ik dit kaartje gemaakt, heerlijk warm bij de verwarming.

En zo heb ik hem gemaakt:

Ik heb een stuk maskertape genomen, iets langer dan de kaart en deze door de helft gescheurd.
Deze heb ik op de kaart geplakt zodat ik ongeveer een derde aan de onderkant over hou.
Dit gedeelte heb ik licht gesponsd met Distress Salty Ocean.

Nu heb ik het ijs gemaakt met de Cracked ice techniek.

Hier heeft Conny een filmpje van op YouTube.
https://youtu.be/6i3m4OzRUuc
Ik heb het op deze manier gedaan:
Het gedeelte wat ik gesponsd heb, heb ik  beïnkt met Versamark en daar extra dik clear embossingspoeder op gestrooid en laten smelten met de heattool.
Dit heb ik in totaal 3x gedaan en daarna de kaart even een minuut of 5 in de vriezer gelegd.

Nadat ik het uit de vriezer heb gehaald heb ik er kleine barstjes in gemaakt en dit beïnkt met Mermaid Lagoon van Distress door er rechtstreeks met  de inktpad overheen te gaan.

Nu heb ik de beer en de pinguïns afgedrukt met Archival. Voor de beer heb ik de kleur Potting soil gebruikt en voor de pinguïns Jet Black. Deze heb ik ook een keer afgedrukt op maskertape en uitgeknipt om ze te maskeren. Zo blijven de pinguïns mooi wit.

Nu heb ik van een stuk maskertape bergen gescheurd . Deze heb ik op verschillende plaatsen op mijn kaart geplakt.
Bij de rand heb ik iets meer gesponsd en de rest van de bergen heel licht met Distress Iced Spruce.
De lucht is gesponsd met Distress Tumbled Glass.

Ik heb de kaart gemat op een witte kaart met een randje van 1,6 mm en daarna op een lichtgrijze kaart met een rand van 3,2 mm voordat ik het op een lichtblauwe kaart heb geplakt.

Als laatste de tekst op een rest stukje DCP papier afgedrukt met Archival Jet Black. Deze is afkomstig van Plate 120 flora en fauna.
En gesponsd met Tumbled Glass en boven in de kaart geplakt.


Veel plezier met het maken van deze kaart.
Groetjes Lizenka


Benodigdheden:
Plate 114 kerstsheet (4)
plate 120 flora en fauna
Dcp papier 10x10cm
Versamark
Heattool
Embossingpoeder xtra thick clear
Archival ink
Distress inkt
Maskertape

1 opmerking:

  1. Wat een bijzonder toepasselijke kaart met de kou buiten!
    En heel erg leuk!
    Mooie beschrijving, grappig te lezen dat we behalve kaarten strijken ze nu ook in de vriezer gaan doen, ha ha! Maar wel met mooi effect, leuk!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam