donderdag 18 januari 2018

kaartje voor Daan


Dit is mijn eerste kaartje voor het designteam van KiCostamps.

Nu heb ik deze kaart gemaakt met sheet 123.  Deze sheet is getekend door Daan en omdat ik nu het stokje van haar overneem vond ik dit wel een mooi gebaar om een kaart te maken met de door haar getekende stempels.

Hoe ik hem gemaakt heb?
Ik heb een correspondentiekaart vol geplakt met tape-lifting.

Tape-lifting doe je door een stuk tape (score magic tape)  te pakken en alle twee de kanten beet te houden en het midden gedeelte op boekpapier te drukken. Het is even oefenen hoe hard de druk moet zijn, doe je het te hard dan trek je het papier mee en doe je het te zacht dan heb je alleen een film laag van de inkt van de letters.
Met deze techniek plak je de hele kaart kris kras vol. Zorg dat je hele kaart vol met tape zit want op stukken waar geen tape zit wordt de kaart heel donker door de inkt.

Beïnkt de kaart door rechtstreeks met de  Brilliance sunflower yellow op de kaart te deppen en wrijf dit uit met een droge tissue over de hele kaart. Herhaal dit met de kleuren rust en chocolate aan de randen. Deze kaart leggen we even aan de kant om te drogen.

De bloem van sheet 123 afdrukken op DCP papier en de bloem uitscheuren.
Het DCP papier sponzen met de  sunflower yellow en de randen met rust.
Deze bloem plakken we op donkerbruin papier en met een klein randje naast de bloem scheuren we het bruine papier af.

Plak dit alles op de kaart met tape-lifting en stempel er nog twee bijtjes bij.
Mat het geheel op donkerbruin papier en plak dit op een crème kaart.

Benodigdheden:
Flora en Fauna, Sheet  123
Correspondentiekaart
DCP papier
Boekpapier
Score magic tape (dof aan de bovenkant)
Brilliance  inkt in de kleuren sunflower yellow- rust- chocolate
Donke bruin papier
Crème kaart

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gebaar Lizenka! Echt heel erg lief! Je hebt een superleuke eerste kaart gemaakt! Ik ben blij dat ik het stokje aan jou heb kunnen doorgeven!

    Liefs Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele leuke eerste kaart van jou in ons designteam!
    Leuke techniek, goed beschreven.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam