zaterdag 17 december 2016

Bloemen van Distress Stains

Voor de make and take van vandaag heb ik een kaart met bloemen van Distress Stains gemaakt waar je eigenlijk verder maar 1 of 2 stempels bij nodig hebt.




De achtergrond heb ik gemaakt door de tekst van de vintage sheet te beïnkten met Stains en dit een paar keer af te drukken. Goed drogen.
De kleur van de bloemen heb ik gemaakt door de Stains heel hard op het papier te drukken zodat de spetters alle kanten op gaan. Op alle kaarten heb ik dit drie keer gedaan. Vind je de spetters toch wat te klein, dan kun je dit op dezelfde plek nog een keer herhalen.
Goed drogen voordat je de stempel van de bloem op het gekleurde rondje afdrukt. Ik heb zowel de kleine als de grotere bloem van dezelfde sheet gebruikt.
Daarna accenten aangebracht met de witte Sharpie en sommige puntjes in de bloemenstempel wit gekleurd. Ik heb de Sharpie steeds goed geschud voordat ik bij een volgende bloem accenten aanbracht.
Met de dikke punt van een groene Distress Marker een bloemensteel naar beneden getrokken en met de zwarte Micron een dun lijntje in de groene lijn gezet.
Met zwart een tekst gestempeld, de randen van de kaart met zwart gesponst en gemat op zwart en een bijpassende kleur cardstock.

Fijne dag vandaag, groetjes van Yvon


Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna (10), plate 69
KiCoStamps, Vintage (3), plate 66
KiCoStamps, Tekstsheet (23), plate 105

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Stains in de kleurencombi's van achtergrond en bloem:
Shabby Shutters en Lucky Clover
Spun Sugar en Picked Raspberry
Spun Sugar en Wilted Violet
Fossilized Amber en Ripe Persimmon
Spun Sugar en Fired Brick
Tumbled Glass en Mermaid Lagoon
Distress Marker, Twisted Citron
Sharpie wit
Micron zwart 0.05
Heattool
Zwart papier van KiCoStamps
    

1 opmerking:

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam