maandag 16 mei 2016

Enjoy

Hallo allemaal!

Lekker hè die vrije dagen? Ik geniet er met volle teugen van, zeker omdat ik het momenteel erg druk heb met de combinatie werk en studie. Stempelen is voor mij dan echt even heerlijk ontspannen! Vandaag heb ik voor jullie weer een fleurige kaart van fluweelkarton gemaakt, deze keer met distress inkt.

Ik ben begonnen met het embossen van de bloemen in twee hoeken. Stempel beïnkten met Versamark, clear embossingpoeder erop en dan weer even goed verhitten. Deze werkwijze zorgt voor een resist, zodat de bloemen ook nadat ik ga sponsen mooi zichtbaar blijven. De tweede stap die ik heb genomen is sponsen. Ik heb twee kleuren Distress inkt genomen en heb de kaart gesponst, net zolang totdat ik het mooi af vond. Om de achtergrond verder aan te kleden heb ik met roze Archival inkt en een achtergrond stempel nog wat meer structuur aangebracht. Eén vogel heb ik direct op de kaart gestempeld, de andere twee eerst op boekenpapier, uitgeknipt en erbij geplakt met Tacky Glue. De tekst Enjoy heb ik eerst op een eveneens gesponst stukje fluweelkarton gestempeld en vervolgens uitgeknipt. De randjes heb ik beïnkt met zwarte Archival inkt en daarna heb ik de tekst met een stukje 3d foamtape vastgeplakt. De kaart in zijn geheel heb ik gemat op zwart gerecycled kraft karton.
Dit alles samen wordt dan zo:

 
 
Gebruikte materialen:
 
- KiCoStamps stempelsheet Flora en Fauna (13) plate 97
- KiCoStamps stempelsheet Flora en Fauna (14) plate 99
- KiCoStamps stempelsheet Achtergronden (6) plate 86
- fluweelkarton
- zwart gerecycled kraft karton
- twee kleurtjes Distress inkt (picked raspberry en twisted citron)
- zwarte Archival inkt
- roze Archival inkt (magenta hue)
- Versamark
- embossingpoeder clear
- boekenpapier
- Tacky Glue
 
Bedankt voor het meelezen weer en graag tot de volgende keer!
 
Groetjes Daniëlle

1 opmerking:

  1. Gaaf kaartje! Je hebt van die heerlijke kleuren gebruikt, zijn ook mijn favorieten!

    groetjes van Dieke.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam