dinsdag 26 mei 2015

Fairy Dust

Hallo allemaal!

Wat zijn ze toch gaaf, de nieuwe sheets van KiCoStamps. Echt helemaal mijn ding! Ik kan er wel mee uit de voeten. Ik heb vandaag voor jullie mijn eerste kaartje dat is gemaakt met de nieuwe sheets. Daar zitten meteen best wel wat verschillende technieken in dus ik ga snel beginnen met de uitleg!

Gebruikte materialen:
- Stempelsheet Fantasy Plate 75
- 250 grams DCP papier
- Mask/template van The Crafters Workshop
- 3D stempelverf van Viva
- Distressinkt gathered twigs
- Archivalinkt Jet Black
- Embossingpoeder Tuscany Cappuccino Star
- Diverse markers voor wat accenten


Allereerst heb ik met een mask en distressinkt de stenen op mijn papier gezet. Goed laten. Daarna met een ander mask en de 3D stempelverf de groen takjes op mijn papier gesponst. Ook dit weer even goed laten drogen. Daarna ben ik gaan stempelen. De fantasietakken die je bovenaan ziet zijn op het papier gezet met Versamark en het embossingpoeder.Dus eerst een stempelafdruk maken met Versamark, dan het embossingpoeder erop strooien. Het overtollige poeder er weer af tikken en de afdruk goed verhitten met een heattool. In deze serie embossingpoeders zit een mooi glittertje zodat de takken er echt uitspringen op het papier. De elf en de tekst zijn met Archival inkt gestempeld en ook dit moet je even goed laten drogen. Nadat ik alle losse onderdelen op papier had gezet ben ik accenten aan gaan brengen. Dus schaduw bij de stenen, randjes om de blaadjes, links en rechts wat inkleuren etc. Dit maakt echt veel verschil. De kaart gaat hierdoor veel meer leven. Als allerlaatste stap heb ik de kaart gemat op donkergroen karton.

Dat was het weer voor vandaag. Tot snel!

Groetjes Daniëlle

1 opmerking:

  1. Super leuke kaart Daniëlle! Mooie schaduwen op de bakstenen muur, waardoor het meer diepte in komt.
    Duidelijke uitleg!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting our blog. Leaving a comment behind is very much appreciated. See you next time!

Fijn dat je ons blog hebt bekeken en een berichtje voor ons hebt achtergelaten. Dat geeft steeds weer een blij en goed gevoel. Tot ziens tot een volgende keer.

Designteam